Thursday, 14 March 2013

i'm BACK !!

assalamualaikum !
setelah sekian lama menyepi..kini aku kembali...
cewah! hahaha

rasa kekok pulak nak menaip =,='
idea pun hilang..
 nanti kite singgah sini taip lagi ye..

#bye#

Wednesday, 3 October 2012

Wordless Wednesday


nak balik kampung dh kejap lagi..pasni tah bile dapat jejak kaki kat sabak bernam lagi..
tapi aku mesti datang lagi punye..sebab barang2 belum antar balik kampung..
ni nak balik kg pun guna pengangkutan awam..
urmmm~ 

-.-''

last entry di sabak bernam 
huhu 
bye !



Tuesday, 2 October 2012

terkejut sangat =.=

cepat masa berlalu..bulan september pun dah berakhir..bulan september tu jugak la last aku menapak/bekerja di sungai besar, sabak bernam ni..
mula-mula sekali mmg berat hati la nak tinggal kan mereka-mereka expeceli budak-budak opis..*sori la guna budak lak..hew3..
nad dah tak ade..so lepas ni tak de la orang yg korg nak buli kan?

sobsobsob =(

masuk bulan 10 ni mula dgn pekerjaan baru..
walaupun keje tu di luar bidang..wahaha
redha jela kan =.=
tapi

mati2 lah aku ingat lapor diri pertengahan bulan..dengan confident nye hantar surat benti lepas dapat surat tawaran perlantikan ritu..*dalam masa yg sama x tau hari nak lapor diri..
last2 tunggu punya tunggu surat lapor diri xdapat dapat..lepas tu, dengan keberanian yang tak berape nak tinggi ni try call diorg..
pastu akak tu kate
*oh, surat tu baru je antar..nanti adik lapor diri 29hb 10 ni tau..mungkin surat tu tgah otw..

huh!
nampak tak permainan nye?
hehe
xpasal2 sebulan ni kene tanam anggur dulu la dekat rumah..
rugi nye..xdapat gaji bulan ni..
tapi xpe la..masa sebulan ni boleh rehat-rehat kat rumah..
*macam boleh rehat je?
hehe
tapi kene guna peluang yang ada..bile lagi dapat cuti panjang mcm ni..ada pun time cuti sekolah dulu je..pastu dah keje mmg xdan la nak cuti panjang2..

p/s : pasni pk tempat tinggal,duit pun kene kawal..

Friday, 17 August 2012

salam lebaran ^_^

uhukk uhuukk
i got 5 day mc
omaigod
@.@v


hehehe iklan je tu..
ngeee
eh ! 
raya lagi sehari je lagi..mmmm tak sabar nye..
petang ni boleh balik kampung dah..harap-harap perjalanan berjalan lancar n selamat..
tadi dapat arahan boleh balik awal..
tapi tetap x boleh balik kampung awal sebab tiket bas pukul 6..
uwaaahhh -.-'
tak sabar nak sampai rumah..datang keje pun fikiran dah kat kampung..

 tak sabar nak berkumpul dengan adik beradik kat rumah..dapat kumpul ramai2..lagi-lagi keluarga aku yang ramai tu..adik beradik je dah 10 orang..campur kakak ipar,abang ipar,anak-anak buah..pergghhh meriah meriah..
bukan senang nak berkumpul kalau hari biasa..ada yang keje la, duduk jauh la..termasuk aku sendiri..
sepang ke sungai besar jauh jugak ape
huhu


urrmmm
dalam keseronokan beraya, keluarga aku tak lengkap sebab takde abah..
tahun ni dah genap 4 tahun beraya tanpa abah..
4 tahun xdapat salam tangan abah, 4 tahun tu jugak kami semua merindui abah..
semoga tenang disana abah
 "al-fatihah''

ok la..
xnak sedih..
aku cume nak ucapankan selamat hari raya kepada semua yang beragama islam..
salah silap, minta ampun..
sape-sape yang duduk sepang tu leh la datang rumah ye..sambil-sambil mengeratkan silatulrahim..

"semoga jalinan antara kita 
akan sentiasa terjalin erat"

ok tu je kot..
kbai..











eh! kejap..nak bagi tau ni
dua hari lepas ade belajar buat ketupat..selalu tahu buat ketupat satay je..tu pun mak yang ajar..tapi sekarang dah tau buat 5 jenis ketupat..hebak hebak..
keterujaan bila dah siap tu xdapat nak gambarkan..canggih beb! hehe
ada ketupat satay,sintok,katak,jantung & bawang..

macam-macam ada..lai lai..
p/s: raya taun depan nak suruh abang carik daun ni la..leh buat ketupat tuk raya..hehe


Tuesday, 24 July 2012

puasa !!


Assalamualaikum
mungkin belum terlambat untuk aku mengucapkan selamat berpuasa kepada semua yang beragama islam..semoga menjalankan ibadat puasa dengan sempurna..
^_^

puasa tahun ni kali yang ke-2 aku berpuasa dekat sungai besar..dan tahun ni jugak dah 2 kali puasa berjauhan dengan family..tapi tu semua tidak menjadi masalah..bukan tak boleh puasa pun kalau berjauhan kan?
hehe


Waktu Berbuka Puasa dan Imsak 2012 

MELAKA 
PERAK
SARAWAK
SABAH
ZON 1-BAHAGIAN SANDAKAN (TIMUR),TOMANGGONG, SUKAU, BANDAR SANDAKAN,SAMAWANG, KOTA KINABATANGAN DAN BUKIT GARAM.
ZON 2-BAHAGIAN SANDAKAN (BARAT) TERUSAN, BELURAN, KUAMUT, JAMBONGAN, PAITAN, TELUPID, TONGOD DAN PINANGAH
ZON 3-BAHAGIAN TAWAU (TIMUR) TAMBISAN, SAHABAT, TUNGKU, SEMPORNA, SILABUKAN,LAHAD DATU DAN KUNA
ZON 4-BAHAGIAN TAWAU (BARAT) BALUNG, BANDAR TAWAU, PULAU SEBATIK, MEROTAI DAN KALABAKAN
ZON 5-(BAHAGIAN KUDAT) PULAU BANGI, PITAS, KOTA MARUDU, MATUNGGONG DAN KUDAT
ZON 6-GUNUNG KINABALU ( KETINGGIAN 4,101 M) 
ZON 7-(BAHAGIAN PANTAI BARAT) RANAU, KOTA BELUD, TUARAN, PENAMPANG, KOTA KINABALU, PUTATAN DAN PAPAR
ZON 8- BAHAGIAN PEDALAMAN (ATAS) PENSIANGAN, NABAWAN, SOOK, SEPULUT, TAMBUNAN, DAN KENINGAU
ZON 9-BAHAGIAN PEDALAMAN (BAWAH) TENOM, LONG PA SIA, MEMBAKUT, BEAUFORT, KUALA PENYU, WESTON, MENUMBOK DAN SIPITANG
TERENGGANU
KELANTAN
SELANGOR
PAHANG
WILAYAH PERSEKUTUAN
WILAYAH PERSEKUTUAN
PERLIS
NEGERI SEMBILAN
KEDAH
PULAU PINANG
PULAU PINANG

p/s : buka puasa jangan membazir ye kawan-kawan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...