Wednesday, 3 October 2012

Wordless Wednesday


nak balik kampung dh kejap lagi..pasni tah bile dapat jejak kaki kat sabak bernam lagi..
tapi aku mesti datang lagi punye..sebab barang2 belum antar balik kampung..
ni nak balik kg pun guna pengangkutan awam..
urmmm~ 

-.-''

last entry di sabak bernam 
huhu 
bye !



Tuesday, 2 October 2012

terkejut sangat =.=

cepat masa berlalu..bulan september pun dah berakhir..bulan september tu jugak la last aku menapak/bekerja di sungai besar, sabak bernam ni..
mula-mula sekali mmg berat hati la nak tinggal kan mereka-mereka expeceli budak-budak opis..*sori la guna budak lak..hew3..
nad dah tak ade..so lepas ni tak de la orang yg korg nak buli kan?

sobsobsob =(

masuk bulan 10 ni mula dgn pekerjaan baru..
walaupun keje tu di luar bidang..wahaha
redha jela kan =.=
tapi

mati2 lah aku ingat lapor diri pertengahan bulan..dengan confident nye hantar surat benti lepas dapat surat tawaran perlantikan ritu..*dalam masa yg sama x tau hari nak lapor diri..
last2 tunggu punya tunggu surat lapor diri xdapat dapat..lepas tu, dengan keberanian yang tak berape nak tinggi ni try call diorg..
pastu akak tu kate
*oh, surat tu baru je antar..nanti adik lapor diri 29hb 10 ni tau..mungkin surat tu tgah otw..

huh!
nampak tak permainan nye?
hehe
xpasal2 sebulan ni kene tanam anggur dulu la dekat rumah..
rugi nye..xdapat gaji bulan ni..
tapi xpe la..masa sebulan ni boleh rehat-rehat kat rumah..
*macam boleh rehat je?
hehe
tapi kene guna peluang yang ada..bile lagi dapat cuti panjang mcm ni..ada pun time cuti sekolah dulu je..pastu dah keje mmg xdan la nak cuti panjang2..

p/s : pasni pk tempat tinggal,duit pun kene kawal..

Friday, 17 August 2012

salam lebaran ^_^

uhukk uhuukk
i got 5 day mc
omaigod
@.@v


hehehe iklan je tu..
ngeee
eh ! 
raya lagi sehari je lagi..mmmm tak sabar nye..
petang ni boleh balik kampung dah..harap-harap perjalanan berjalan lancar n selamat..
tadi dapat arahan boleh balik awal..
tapi tetap x boleh balik kampung awal sebab tiket bas pukul 6..
uwaaahhh -.-'
tak sabar nak sampai rumah..datang keje pun fikiran dah kat kampung..

 tak sabar nak berkumpul dengan adik beradik kat rumah..dapat kumpul ramai2..lagi-lagi keluarga aku yang ramai tu..adik beradik je dah 10 orang..campur kakak ipar,abang ipar,anak-anak buah..pergghhh meriah meriah..
bukan senang nak berkumpul kalau hari biasa..ada yang keje la, duduk jauh la..termasuk aku sendiri..
sepang ke sungai besar jauh jugak ape
huhu


urrmmm
dalam keseronokan beraya, keluarga aku tak lengkap sebab takde abah..
tahun ni dah genap 4 tahun beraya tanpa abah..
4 tahun xdapat salam tangan abah, 4 tahun tu jugak kami semua merindui abah..
semoga tenang disana abah
 "al-fatihah''

ok la..
xnak sedih..
aku cume nak ucapankan selamat hari raya kepada semua yang beragama islam..
salah silap, minta ampun..
sape-sape yang duduk sepang tu leh la datang rumah ye..sambil-sambil mengeratkan silatulrahim..

"semoga jalinan antara kita 
akan sentiasa terjalin erat"

ok tu je kot..
kbai..











eh! kejap..nak bagi tau ni
dua hari lepas ade belajar buat ketupat..selalu tahu buat ketupat satay je..tu pun mak yang ajar..tapi sekarang dah tau buat 5 jenis ketupat..hebak hebak..
keterujaan bila dah siap tu xdapat nak gambarkan..canggih beb! hehe
ada ketupat satay,sintok,katak,jantung & bawang..

macam-macam ada..lai lai..
p/s: raya taun depan nak suruh abang carik daun ni la..leh buat ketupat tuk raya..hehe


Tuesday, 24 July 2012

puasa !!


Assalamualaikum
mungkin belum terlambat untuk aku mengucapkan selamat berpuasa kepada semua yang beragama islam..semoga menjalankan ibadat puasa dengan sempurna..
^_^

puasa tahun ni kali yang ke-2 aku berpuasa dekat sungai besar..dan tahun ni jugak dah 2 kali puasa berjauhan dengan family..tapi tu semua tidak menjadi masalah..bukan tak boleh puasa pun kalau berjauhan kan?
hehe


Waktu Berbuka Puasa dan Imsak 2012 

MELAKA 
PERAK
SARAWAK
SABAH
ZON 1-BAHAGIAN SANDAKAN (TIMUR),TOMANGGONG, SUKAU, BANDAR SANDAKAN,SAMAWANG, KOTA KINABATANGAN DAN BUKIT GARAM.
ZON 2-BAHAGIAN SANDAKAN (BARAT) TERUSAN, BELURAN, KUAMUT, JAMBONGAN, PAITAN, TELUPID, TONGOD DAN PINANGAH
ZON 3-BAHAGIAN TAWAU (TIMUR) TAMBISAN, SAHABAT, TUNGKU, SEMPORNA, SILABUKAN,LAHAD DATU DAN KUNA
ZON 4-BAHAGIAN TAWAU (BARAT) BALUNG, BANDAR TAWAU, PULAU SEBATIK, MEROTAI DAN KALABAKAN
ZON 5-(BAHAGIAN KUDAT) PULAU BANGI, PITAS, KOTA MARUDU, MATUNGGONG DAN KUDAT
ZON 6-GUNUNG KINABALU ( KETINGGIAN 4,101 M) 
ZON 7-(BAHAGIAN PANTAI BARAT) RANAU, KOTA BELUD, TUARAN, PENAMPANG, KOTA KINABALU, PUTATAN DAN PAPAR
ZON 8- BAHAGIAN PEDALAMAN (ATAS) PENSIANGAN, NABAWAN, SOOK, SEPULUT, TAMBUNAN, DAN KENINGAU
ZON 9-BAHAGIAN PEDALAMAN (BAWAH) TENOM, LONG PA SIA, MEMBAKUT, BEAUFORT, KUALA PENYU, WESTON, MENUMBOK DAN SIPITANG
TERENGGANU
KELANTAN
SELANGOR
PAHANG
WILAYAH PERSEKUTUAN
WILAYAH PERSEKUTUAN
PERLIS
NEGERI SEMBILAN
KEDAH
PULAU PINANG
PULAU PINANG

p/s : buka puasa jangan membazir ye kawan-kawan

Wednesday, 13 June 2012

pantang larang mak

tetibe nak pos pulak malam ni..
sebab tetibe teringat..ingat kat mak..
mak dulu suka berpesan..
sambil membebel dengan suara yang nyaring..hehehe..
tapi bebel mak untuk kebaikan..kan mak? >_<  hihi..
rindu pulak kat mak..

susah seorang mak nak jaga sepuluh orang anak dia ni..dari kecik sampai la besar semua larangan dia dan sebab-sebabnye buat aku tertanye-tanye..betol ke? 


"jangan makan sambil baring" - nanti dah kawin dapat laki pemalas..
bile pikir-pikir balik, nape pulak laki tu yang malas..kite yang makan sambil baring la pemalas..pastu pikir balik mungkin mak saja je cakap macam tu sebab takut aku tercekik kot..haha =.=''

"jangan duduk dekat tangga" - kang tak ade orang masuk meminang..
amboi mak ni..mendoakan pulak kan..hehe..tapi betol ke? kate nye orang yang nak masuk meminang tu sampai kat tangga je pastu balik sebab tak jadi nak pinang..hah ?!
tapi dulu masa muda selalu lepak kat tangga dengan member sekolah sambil-sambil mengayam ketupat..tapi dulu la.. :p

"jangan makan kepak ayam" - nanti dapat jodoh orang jauh..
pulak? kan jodoh ditangan tuhan..terima je la mak..ke mak yang nak makan kepak ayam tu..
*sebab kepak ayam pebret mak

"kalau makan bontot ayam" - makan la nanti mulut tu potpet potpet macam ayam nak bertelur..
=.+ saya ni budak pendiam la mak !

"jangan menyanyi dekat dalam dapur" - nanti dapat suami tua..
pulak dah..


macam-macam kan..tu baru sikit..sebenarnye ade lagi cume malas je nak taip..orang tua ni macam-macam pantang larangnye..kadang-kadang ade betol nye..tapi kadang-kadang macam karut pun ade..yang bagus boleh la diikut..yang boleh menyonsangkan kite jauhkan la..

Friday, 1 June 2012

akhirnya*

salam semua..hari ni nak kongsi cerita pasal ape ek?
hah! arini dah masuk bulan 6 kan..cepat je masa berlalu..
kejap lagi dah nak masuk bulan puasa pulak..
hehehe
*eh ! puasa ganti pun x satel lagi kan
=.="
insya-allah akan digantikan.. :)
tapi tu cerita lain..harini nak cerita pasal barang yang dah lame aku nak beli tapi terpakse tunggu gaji.. 
sebab bajet aku suka main lari-lari..ahakz
so bila dapat je gaji terus la beli..
yeehh!!


baru terima pos daripada mereka :)
sebelum

dan 
selepas dibuka
>___< 

alhamdulillah :) 
syukur sangat-sangat.

p/s :
 anak cina suka makan tahu..
ada berita gembira lagi satu..
gaji kite dah naik tau..
hehe saja nak bagi tahu..

Wednesday, 30 May 2012

wordless wednesday !

ku sangkakan panas hingga ke petang rupanye HUJAN di waktu pagi..
hai pagi-pagi lagi terpakse meredah hujan dengan motor
haha memang seronok
=.="
dah lame x kene hujan.jangan demam sudah la kan..
*suhh suhh pegi jauh-jauh sana kaw demam..

p/s : barang yang dihajati dah ditempah.. >_< 

Tuesday, 29 May 2012

pahat ke aku?




aku diibaratkan seperti pahat yang mampu bergerak pabila diketuk . dipukul dan dihentak .. mula bertindak .. namun semua itu hanya sementara .. hanya lakonan semata-mata..
*cakcakcak (betol kata cicak)..

..........................................................................................................................
hah ! bile kene tegur dengan bos baru la rajin buat keje ..
kalau tak, selamba badak je la kaw kan ..
=.=" ngeh3

Sunday, 27 May 2012

harapan menjadi layu



Lirik Lagu Harapan - Hyper Act (Ost Seindah Sakura)

Bicara mimpi itu
Mengheret ku ke dasar
Gelap tangannya menggapai tangan ku
Dan munculnya dirimu
Dipinggir laman itu
Hangatmu menyambut ku kembali,

Dan ku mengerti,
Mengapa masih berdiri,
Hadirnya siang berteman mentari,
Dan ku bersama,
Bintang malam mu mencari kasih ku Ooo

Harapan
Harapan menjadi layu
Ingin ku bahgia bersama
Menjadi kenangan
Memburu impian masa kita
Selamanya

Dan angin kan memanggil
Bagai ada musafir
Hadirnya pergi tiada berjanji
Mungkin seketika
Ku merasa cintanya
Bagai dibelai mimpi sempurna

Dan taman ini
Tak bererti dan bersemi
Tiada indah tanpamu disini
Dan ku jejaki
Walaupun hanya secebis kasihmu Ooo

Harapan
Harapan menjadi layu
Ingin ku bahgia bersama
Menjadi kenangan
Memburu impian masa kita
Selamanya

Solo. C/O

Hati ku..
Meratap setinggi gunung
Pasti ku mencari bintangnya
Menjadi cahaya
Menyinar impian hidup kita
Selamanya 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...